Man skulle tro at etter den omfattende «Gullvågtriologien» – to doble og ett enkelalbum i løpet av tre år – ville selv denne ytterst produktive trioen ha behov for en pust i bakken. Men slike tanker er fremmede der i gården, så hvorfor bremse nå, midt i en kreativ flytsone de neppe har opplevd i løpet av sine 30+ år som Motorpsycho?
Dessuten, noe må man jo finne på når all turnévirksomhet er satt på vent.
Mesteparten av platen er riktignok innspilt i Frankrike før pandemien, men utvidet, finjustert og ferdiggjort hjemme i Trondheim i fjor. Dette er musikk som av forskjellige grunner ikke passet helt inn på The All Is One, og som førte til idéen om å samle store riff på ett album og gjøre en streit hardrockplate. Men som ofte med Motorpsycho, målet endret seg underveis, og da de på et tidspunkt i prosessen gjenoppdaget gamle helter som The Incredible String Band og Bert Jansch var tonen heller satt for en ikke ukjent kunstnerisk «lys og skygge» tilnærming. Kingdom Of Oblivion har blitt en ambisiøs, fokusert, leken, uanstrengt og ubegrenset samling musikk og en særdeles sjenerøs tilvekst til en allerede rikholdig diskografi.
Reine Fiske er gjest på flere av sporene, platen er innspilt av Peter Deimel, mikset av Andrew Scheps, produsert av Bent Sæther og mastret av Helge Sten.
Omslagskunsten er av Sverre Malling, design av Håvard Gjelseth
Den råflotte innpakningen er et kunstverk i seg selv og blir presentert i et tipanels utbrettcover med maleri av Håkon Gullvåg, malt spesielt for Motorpsycho denne gangen. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene når det gjelder pressingen heller. Platen er mastret av Helge Sten, og gravert av Chris Bellman hos Bernie Grundman Mastering.